Het is vroeg in de ochtend als Henri Jansen van Van Doorn en Mark Leeuw van Heijmans elkaar treffen bij de afrit van de A2 bij Beesd. Henri en zijn mannen voeren hier regulier onderhoud uit aan de op- en afritten. “Dat betekent dat we beschadigd asfalt repareren, de belijning vernieuwen en het groen langs de geluidschermen snoeien”, vertelt Henri. “Voorbereidende werkzaamheden op het onderhoud dat Heijmans aan de A2 uitvoert.”

Henri inspecteert de nieuwe belijning en gevulde gaten op de afrit van de A2
Steentje los
De op- en afritten worden intensief gebruikt. Het asfalt ligt in een schuine bocht naar boven of naar beneden. “Door de wrijving van de banden laat het asfalt wel eens een steentje los”, zegt Mark. “Na verloop van tijd zit er dan een gat of een scheur in het asfalt.” Om verder rafelen te voorkomen moet dat zo snel mogelijk gerepareerd zijn. “Want de veiligheid van de weggebruiker moet natuurlijk wel gewaarborgd blijven”, aldus Henri.
Snel en sterk
De snelheid om dat te doen is voor Henri een belangrijke reden om met Reomix van Heijmans te werken. “Het asfaltreparatiemiddel is eenvoudig aan te brengen. Het geeft een strak resultaat en is keihard. Het gaat misschien nog wel langer mee dan de originele deklaag. En dat is het grote voordeel ten opzichte van repareren met koud asfalt. Dat brokkelt uiteindelijk toch langzaam weer af. Reomix niet. Als het erin zit, dan is het gat écht gedicht.”