Skip to content
Schiphol assetmanagement
Partner in onderhoud en beheer

Schiphol

16 juli 2024
Amsterdam
Schiphol Group

Als Ć©Ć©n van de grootste luchthavens van Europa biedt Schiphol reizigers, bezoekers, werknemers en werkgevers alle faciliteiten en diensten die zij nodig hebben, 24/7. Heijmans helpt de organisatie in het streven dit waar te maken, door als hoofdaannemer te zorgen dat de infrastructuur en faciliteiten beschikbaar zijn.

Asset manager

Heijmans is op Schiphol de asset manager: niet puur uitvoerend aannemer, maar meedenkend in advies, ontwerp en onderhoudsstrategie. Een gedeelde verantwoordelijkheid voor onderhoud en beheer, waardoor Schiphol zich kan concentreren op regie en strategie. Heijmans neemt de dagelijkse zorg uit handen. Dat doen we op drie cruciale onderdelen.

Onderhoud en aanleg van start- en landingsbanen

Heijmans is verantwoordelijk voor het Onderhoud en aanleg van start-, landings- en andere banen. Maar ook de hemelwaterafvoer en de baanlampen valt onder onze werkzaamheden.

Slim georganiseerd

De luchthaven is continu in bedrijf. Daarom wordt onderhoud en beheer van infrastructuur en utiliteit zo slim georganiseerd dat het transport van vliegtuigen, goederen en personen altijd door kan gaan. Het grootste compliment is dan ook wanneer reizigers en bezoekers niets van ons werk merken.

Het grootste compliment is dan ook wanneer reizigers en bezoekers niets van ons werk merken.

Integraal

Het werk op Schiphol is divers. Alle betrokken disciplines werken samen aan een passende totaaloplossing voor elke behoefte. Vanuit een centrale visie, een consistente aanpak en Ć©Ć©n duidelijk aanspreekpunt voor Schiphol.

Veiligheid boven alles

De veiligheid van reizigers, bezoekers en personeel is prioriteit nummer 1. Dat vraagt om strikte procedures en zorgvuldige voorbereiding: van 100% controle van mensen en goederen tot speciale begeleiding bij werk aan luchtzijde. Maar ook om flexibiliteit: het (vlieg)verkeer en weersomstandigheden kunnen last minute de hele planning doorkruisen.