Skip to content
Hoogspanningsstation van dichtbij gefotografeerd.
Nieuwe fase project

TenneT en Heijmans tekenen contract voor project Boxmeer

19 maart 2026, 14:13

TenneT en Heijmans hebben een contract getekend voor de bouw van een hoogspanningsstation in Boxmeer. Een belangrijk moment. Daarmee start namelijk een nieuwe fase van het project.

Nieuwe fase

In deze fase werken TenneT en Heijmans het ontwerp van het hoogspanningsstation in Boxmeer verder uit. Ook bereiden zij de bouw voor van dit nieuwe 380 kV-station in de gemeente Land van Cuijk. Het omgevingsplan is eerder al vastgesteld.

Zorgvuldig en stap voor stap

‘Met deze samenwerking gaan we verder met de volgende fase van het project. Dat doen we zorgvuldig en met aandacht voor de omgeving,’ zegt Marjolein de Gorter, director Large Projects bij TenneT. ‘Samen met het bevoegd gezag en de omgeving werken we stap voor stap aan een energiesysteem dat klaar is voor de toekomst.’

Bouwen aan de toekomst

TenneT en Heijmans werken de komende tijd samen aan het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van het project. Zo zetten zij de stappen die nodig zijn om het station te bouwen.

“Projecten als deze laten zien hoe we in Nederland samen werken aan de energievoorziening van morgen,” zegt Floor Felten, Directeur Energie binnen Heijmans. “Dit is voor ons het eerste station binnen deze gestandaardiseerde aanpak van TenneT. Door te werken met een slim en herhaalbaar ontwerp dragen we bij aan de maakbaarheid én versnelling van de energietransitie. Dat vraagt om vakmanschap, een doordachte technische aanpak én goede samenwerking met alle partijen in de omgeving.”

Neem contact met ons op