Skip to content
Toekomstvastwaarde-ziekenhuis-tjongerschans-rintje-gerwin

Heijmans Utiliteit beste serviceprovider van Nederland

29 maart 2023


Op het World Workplace Europe congres werden vorige week de resultaten gepresenteerd van de Provider Performance Survey van Hospitality Group. Van alle facilitaire dienstverleners scoort Heijmans Utiliteit overall het hoogst. Daarmee is Heijmans dé nummer 1 serviceprovider van Nederland. Opdrachtgevers beoordelen Heijmans hoog op competenties zoals samenwerken, betrokkenheid en vakmanschap.

Het Provider Performance onderzoek onder grote facilitaire dienstverleners meet de tevredenheid van diverse opdrachtgevers, op verschillende competenties en thema’s. In het onderzoek werd dit jaar extra ingezoomd op het thema duurzaamheid. Dat Heijmans als overall winnaar uit de bus komt, is onder meer het resultaat van jarenlange ontwikkeling en de focus op klantgerichtheid. Heijmans werd dit jaar beoordeeld door meer opdrachtgevers uit bredere marktsectoren, maar wist als een van de weinige facilitair dienstverleners dezelfde score te behouden als twee jaar geleden.

Gezonde leefomgeving

Heijmans richt zich op het creëren van een gezonde leefomgeving. Niet alleen kijkt Heijmans als technisch dienstverlener naar het gebouw, maar óók naar de omgeving. Heijmans gelooft rotsvast in huisvesting die van nok tot nerf duurzaam is. CO2-neutraal, gezond, circulair en energie-efficiënt. Samen met haar opdrachtgevers voegt Heijmans waarde toe voor de lange duur. Toekomstvastwaarde, noemt Heijmans dat. Met duurzaamheid en klantgerichtheid als doelstellingen heeft Heijmans bij opdrachtgevers de juiste snaar weten te raken.

Hard service providers beoordeeld op zachtere aspecten

Opdrachtgevers van hard service providers vinden naast vakmanschap, de zachtere aspecten zoals samenwerken en betrokkenheid steeds belangrijker. Waar voorheen de soft service providers er uit sprongen bij die competenties, weet Heijmans dit jaar als hard service provider voor het eerst boven de soft service providers uit te stijgen.

Samenwerken leidt tot succes

Uit het onderzoek blijkt dat samenwerken de sleutel tot succes is. Waar opdrachtgever en dienstverlener goed samenwerken, is de opdrachtgever meer tevreden. Aansluiting bij de Core business en Integratie van Dienstverlening zijn onder andere de thema’s waar Heijmans bij opdrachtgevers hoog op scoort, en die van groot belang zijn voor een goede samenwerking.

Over de Provider Performance Score

De Provider Performance Score (PPO-score) wordt toegekend door Hospitality Group, de meest vooraanstaande consultancy organisatie voor hospitality. Voor het zesde jaar onderzochten zij de prestaties van facilitaire providers in Nederland bij wie sprake is van hoge-knip-uitbestedingsvormen. De Provider Performance Score (PPO-score) is de overall score van een provider op alle aspecten van het onderzoek.

Verder lezen? De resultaten van het onderzoek vind je hier.

Neem contact met ons op