
Robbert Jan Metselaar
Wat doen jullie precies?

Arno van der Velden
We verzorgen alle technische systemen langs de snelwegen

Robbert Jan Metselaar
Met hoeveel man?

Arno van der Velden
Tien monteurs en acht (hoofd)uitvoerders. We vallen onder de afdeling Systeemintegratie en Techniek

Arno van der Velden
We werken ook vaak met mensen van onze regionale vestigingen en onderaannemers

Robbert Jan Metselaar
Waar zijn jullie nu mee bezig?


Arno van der Velden
Bij de nieuwe verbindingsweg tussen Deventer en Arnhem en de verbreding van de A1 tussen Apeldoorn-Zuid en knooppunt Beekbergen

Arno van der Velden
Samen met portalenbouwer GS-Birkhoff demonteren we één portaal, waarbij zij de demontage verzorgen en wij de techniek voor onze rekening nemen

Robbert Jan Metselaar
Een portaal?

Arno van der Velden
Een verkeerskundige draagconstructie (VDC) waar de ANWB-panelen, signaalgevers en camerasystemen aan hangen

Robbert Jan Metselaar
Kwestie van optillen en weer neerzetten?

Arno van der Velden
Nope. Eerst toestemming vragen aan de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat. Dan het onderstation op 'idle' zetten, daarna kabels loskoppelen en de onder- en noodstroomstations verplaatsen naar het nieuwe portaal

Robbert Jan Metselaar
Het onderstation?

Arno van der Velden
Die grijze kasten onder de portalen waar alle techniek in verstopt zit

Robbert Jan Metselaar
Gaat zo’n portaal in z’n geheel naar de sloop?


Arno van der Velden
Alleen de portaalconstructie waar de matrixborden aan hangen gaat weg. De techniek, zoals signalering, onderstation en noodstroomstation gebruiken we opnieuw

Robbert Jan Metselaar
Hoe lang duurt de klus bij de A1?

Arno van der Velden
Van vrijdagnacht tot maandagochtend voor de ochtendspits

Robbert Jan Metselaar
Nachtwerk dus! Bikkels. Hoe testen jullie de nieuwe portalen?

Arno van der Velden
We voeren een speciale test uit samen met de systeemleverancier en de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat

Robbert Jan Metselaar
Wat doet Rijkswaterstaat precies?

Arno van der Velden
Na een geslaagde test geven we het portaal vrij. De verkeerscentrale krijgt dan weer de volledige bediening van de locatie

Robbert Jan Metselaar
Hoe bedient RWS die portalen eigenlijk?

Arno van der Velden
Alle portalen langs onze snelwegen zijn met kabels en glasvezel aan de verschillende verkeerscentrales in het land gekoppeld

Robbert Jan Metselaar
Wat voor club zijn jullie?

Arno van der Velden
Specialisten met een voorliefde voor elektrotechniek, houden van uitdagingen en onregelmatig werken

Robbert Jan Metselaar
Lastig zeker, ’s nachts werken?

Arno van der Velden
Je went eraan. Zelf kan ik er goed tegen

Robbert Jan Metselaar
Hoe ziet zo’n nachtdienst eruit?

Arno van der Velden
We starten om half negen 's avonds en gaan door tot het klaar is... Werk en hobby kennen geen tijd 😄

Robbert Jan Metselaar
Dus een dienst van 12 uur is mogelijk?

Arno van der Velden
Niet de bedoeling. Maar kan gebeuren. Het werk moet af! De weg moet open, maar we proberen zo goed mogelijk de ploegindelingen te maken.

Robbert Jan Metselaar
Wat is jullie midnight snack?

Arno van der Velden
Een broodje bal 😋