project Station Bilthoven
Vijf keer bijzonder
-
Veilig ondergronds
De Soestdijkseweg Noord in Bilthoven was een gevaarlijke spoorwegovergang. Door de verbinding tussen het noorden en het zuiden van het dorp onder het spoor te plaatsen, kunnen trein-, auto-, fiets- en voetgangersverkeer veilig hun weg vervolgen.
Tags
-
Knooppunt van expertises
In dit project komen onze expertises mooi samen. Het grof betonwerk voor de tunnel, de stijlvolle afbouw met natuursteen en de bouw en turn-key oplevering van een fietsenstalling voor de NS. Alles in een hand, netjes op elkaar afgestemd.
Tags
-
100 uur sprinten
Een tunnel onder het spoor kon maar op een manier worden gemaakt: inschuiven van de spoordekken. Het treinverkeer lag 100 uur stil en de naast het spoor gebouwde dekken werden onder het spoor geschoven.
-
Tribune bij de bouw
Weinig bouwprojecten kunnen zeggen dat het publiek op de tribune staat te joelen. De onderdoorgang in Bilthoven wel. Bij het inschuiven van de spoordekken was de speciaal naast de bouwplaats opgetrokken tribune goed gevuld.
Tags
-
Zachtjes aan
Een tunnel aanleggen onder het spoor en midden in de bebouwde omgeving. Dat moet zachtjes aan. Niet heien, maar boren bijvoorbeeld. Je buren vooraf vertellen wat je doet en heel goed de gevolgen van de bouw monitoren voor de gebouwen in de buurt.

