Op tempo verbeteren

Om het verkeer op de N309 bij ’t Harde tijdens de spits minder hinder te laten ondervinden, zijn verschillende aanpassingen nodig aan de N309 en een nieuw viaduct voor de A28. Daarnaast krijgen de op- en afritten van de A28 dubbele rijstroken. Ook de Eperweg in ’t Harde wordt veiliger voor voetgangers en fietsers.

  • 't Harde
  • 2016
  • 5,9 miljoen
  • Provincie Gelderland

Vijf keer bijzonder

  1. Snelle doorlooptijd

    Snelle doorlooptijd

    Het complete werk wordt gerealiseerd in 22 weken, waarvan de sloop van de bestaande viaducten en de bouw van de nieuwe viaducten in 5,5 week (zuidelijk viaduct) en 6,5 week (noordelijk viaduct) heeft plaatsgevonden.

  2. Verkeersafwikkeling

    Verkeersafwikkeling

    Fietsers, voetgangers, landbouwverkeer en hulpdiensten hebben altijd doorgang behouden. Voor het doorgaand autoverkeer werd een vijftal keren van vrijdagavond (19:15 uur) tot zaterdagavond (23:00 uur) een omleiding ingezet.

    Tags

  3. Verschillende stakeholders

    Het betreft een bijzondere contractvorm gezien de verschillende stakeholders. Heijmans bouwt in opdracht van Provincie Gelderland een viaduct voor Rijkswaterstaat in de gemeente Elburg.

  4. Kwaliteit voorop

    Kwaliteit voorop

    Door toepassing van een zeer slank viaduct met behulp van prefab liggers hoeft de N309 maar 20 cm verlaagd te worden in plaats van de maximale 45 cm.

  5. Integrale aanpak

    Al vanaf de ontwerpfase werken verschillende Heijmans-disciplines samen. Integraal werken noemen we dat. De disciplines Infra, ontwerp, E&I, wegspecialismen en boortechnieken werken hier samen. Ieder levert vanuit eigen expertise een bijdrage aan de verbeteringen, de verbreding en het nieuwe viaduct.

    Tags

In beeld

Timelapse
Timelapse
Timelapse Inhijsen liggers